Emelie

Love the life you live - live the life you love

Just hold on

Kategori:

Än så länge känns det skitbra med LCHF. Har förvisso bara ätit det i tre dagar och det kanske låter konstigt om jag säger att det redan känns bättre. Jag kan inte förklara varför men jag känner mig bra! Klart att jag har varit lite småsugen när det serverades kaka på jobbet och bananerna såg riktigt goda ut men jag ska fan hålla mig! Det kommer ju att släppa snart. Något jag blev lite ledsen över var att jag inte får dricka Vitamin Well’s som jag tycker är så sjukt nice. Deras Focus är kanske den bästa upptäckten jag har gjort. Förut drack jag Red Bull ganska ofta, och det är allt annat än bra. Sen hittade jag Vitamin Well’s Focus som funkar så sjukt bra. Den blev jag pigg av och blev inte lika stressad som man kan bli av Red Bull. Det va i alla fall sjukt bra men den innehåller för mycket kolhydrater, så jag får inte dricka det om jag ska hålla min diet

Visst det är inte så att jag måste gå ner i vikt eller nåt men jag vill må bra och om jag ska må bättre av att käka en diet så tror jag på att man ska hålla den till punkt och pricka, annars funkar det inte. Viss jag kommer äta potatis, pasta eller ris någon enstaka gång framöver men det är väl endast när jag inte har nåt annat val. Men sådana situationer tror jag inte kommer uppstå ändå så det ska nog vara lugnt. Endast om jag kommer att gå ut och käka eller nåt så tänker jag äta kolhydrater, och mina källor säger att man ändå mår dåligt när man käkar det under tiden man går på diet. Så det ska undvikas!

Men men, jag mår som sagt jättebra av det här. Jag är motiverad och pigg än så länge. Undrar om det är psykologiskt eller om det är så att det faktiskt redan kan ha börjat fungera, det återstår att se om det håller i sig. Men det är väldigt bra att det inte känns som en ren pina att sitta på jobbet. Tiden går så mycket fortare när man är motiverad och engagerad på jobbet. Samt att man känner sig pigg.

Nu till något helt annat. Kom idag på att jag måste köra igång en hemsida. Det va ju en av de saker jag sa att jag skulle ta tag i om jag inte flyttade till Bangkok och det skulle ju va nice att tjäna lite extra cash och sprida mitt varumärke lite. Det är i alla fall så att jag för cirka ett år sedan bestämde jag att mina mössor sålde så pass bra trots att jag inte försökte. Jag fick alltså sälja mössor bara för att folk fick veta att jag virkade mössor, vilket kunde komma på tal genom att jag tillexempel hade en mössa på mig som jag gjort själv och någon frågade vart jag köpt den eller liknande.

När jag en gång i vintras lyckades sälja två mössor till två personer jag inte änns kände blev jag sjukt glad i alla fall. Vi hade såklart bekanta men kände alltså inte varandra. Då frågade i alla fall den ena vad jag skulle ha för en mössa jag säger ”100 spänn som vanligt” eftersom jag tycker att det är en precis lagom summa eftersom det kostar runt 40 kronor att tillverka en och jag såklart måste få lite pengar för tiden också. Men då får jag höra ”Men är du gaalen?! Du måste ta mer betalt, du får minst 200 för våra mössor” Glad blev jag och det kändes skitbra. Att dom dessutom blev nöjd var ju pricken över i:et.

Hursomhelst så bestämde jag mig då att jag skulle starta en hemsida året efter gymnasiet. Och sälja mina mössor via internet. Dels så har jag påsar med mössor hemma som bara ligger och skräpar. Det måste ju finnas någon i Sverige som kan tänka sig att betala en hunka för dom kan man tycka. Det är ju liksom inget dåligt hantverk jag gör eftersom jag har hållt på riktigt länge och på så vis vet vad jag gör. Så när jag har gjort upp ett litet lager och fixat med allt praktiskt så kommer en hemsida där alla ska få beställa mössor från mitt egna märke Wednesday!

Jag tycker i alla fall att jag gör riktigt snygga mössor och att de bara kostar en hunka är inte heller så farligt. Anledningen till att jag inte vill ta mer (trots att mina kunder vill det) är eftersom jag känner att det är dumt att ta överbetalt. Jag som är en riktig mössnarkoman och har lagt ner så sjukt mycket pengar på mössor i mina dagar tycker att det är förfärligt när man går på WE tillexempel och hittar en sjukt snygg mössa av Neff eller liknande men så kostar den 400 spänn. Visst jag brukar lägga ner dom pengarna på mössan ändå eftersom jag dels tycker att Neff är bäst i världen och dels att jag älskar mössor och det gör mig på vintern och även eftersom de är så sjukt snygga i de flesta fallen. Men jag skulle tycka att det kändes konstigt om jag fick så mycket för en mössa som jag har gjort på någon timme. Speciellt eftersom jag ofta virkar för att jag tycker att det är kul osv och inte för att jag måste eller så. Ett kul jobb helt enkelt!

Nej nu har jag skrivit allt för mycket så det är dags att avbryta men när det kommer till mössor så kan jag skriva en uppsats. Därför jag tänker satsa på en karriär inom mode-branchen, skaffa ett namn och sedan bli THE ONE när det gäller mössor och andra snygga kläder.

Peace

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Låter som en soft idé det där med mode grejen, softa mössor behövs! ska för övrigt byta bort red bullen några veckor fram. Pz!

    2009-09-30 | 07:41:15
    Bloggadress: http://inhalerainformationen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: