Emelie

Love the life you live - live the life you love

True Blood

Kategori:

Jag har blivit dålig på att skriva blogg på senaste men det bara blir så. Nu när jag har börjat komma igång med träning så får ni helt enkelt ursäkta mig. Men det känns skitbra att ha kommit igång i alla fall och det går så sjukt bra. Tror att jag inom några månader kommer att vara i min livs form om jag fortsätter så här.

Även med dieten går det bra och jag lagade den godaste middagen jag har käkat på länge i måndags. Det blev biff med smörstekta champinjoner, och baconinlindade haricots verts och beasås. Ja den gourmet middagen satt fint. Nam nam.

Igår kväll va jag även på mitt första pass på Step-in. Afrikansk dans blev det. Har träningsvärk som bara den i både rygg och ben. Det va jobbigt och riktigt kul, sen att det uppenbarligen va bra träning för ryggen är ju riktigt bra för mig också så det kanske är något att köra så ofta som möjligt.

Jobbar annars för fulla muggar nu för tiden. Tiden går så sjukt fort när man jobbar. Det är måndag och sen hinner man knappt blinka innan det är fredag igen. Skönt att komma in i sån rutin. Dessutom blir det mycket cash inför nästa år i Bangkok och det är riktigt bra.

I fredags så drog jag ut med Anna, 3s och Carro för att gå på Gamla Teatern och kaka amerikansk buffé och kollade på matchen. Till vår stora besvikelse så sög Sverige hårdare än någonsin och det kändes som ett sjukt waste of time att överhuvudtaget se matchen. Men men, vi gick sedan vidare till Goa där en vakt rotade igenom min väska utan min tillåtelse! En polisanmälan planeras inom kort. Hur som helst så gick jag på toa när vi kom dit. Det tar vadå, två minuter?! Och när jag kommer tillbaka så står en vakt och gräver i min väska. Jag fattar ingenting och han frågar argt ”har du leg?!” och jag gräver fram detta och är sedan i chock och planerar att polisanmäla honom eftersom han knappast har rätt till detta. Då kanske dom kan gå i konkurs så Anna kan ta över stället.

Idag är jag i alla fall ledig. Det är jätteskönt och jag fick sova ut imorse vilket va sweet, sen blev det lunch med mamma, bror och min mosters bror Andreas från Göteborg. Vi va på Samuraj och käka buffé, fuskade med min diet men va fasen. Man måste ju unna sig ibland.

Har också upptäckt serien True Blood. Ska nog ta mig i kragen och ladda ner den så jag kan se den från början för nu är det väl lite mitt i allt som jag har sett. Men vad jag har sett gillar jag :)

Näe nu ska jag fortsätta virka en mössa och kika på Bert - Den siste oskulden. Peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: