Emelie

Love the life you live - live the life you love

I was made for loving you

Kategori:

Något jag älskar med hösten är dels att det är färger överallt, jag blir sjukt inspirerad av det. Sen är det lukten. Det finns inget som luktar godare än höst. Märkte det speciellt när jag åkte hem igår och klev av bussen i Odensala, är ju rätt mycket skog runtomkring där så där märks lukten ännu mer än vad det gör i stan. Hur som helst så luktade det så gott och jag fick genast ett leende på läpparna och sög in denna ljuva lukt.


LCHF funkar hittills väldigt bra, jag mår sjukt bra, är pigg och är glad. Vet inte om det har att göra med att det faktiskt funkar eller att jag förväntar mig att det ska funka men det lär väl visa sig om det håller i sig eller inte men jag är i alla fall piggare och det känns sjukt bra.


Har i alla fall kommit fram till att det snart är dags för färgning av mitt hår, för det finns inget som får mig att känna mig så osnygg som när jag har utväxt. Varför kunde jag inte bara få ha brunt hår naturligt. Då hade jag säkert vilja haft ljusare hår men i alla fall så ska det bli färgning snart så känner jag mig kanske lite snyggare. Man vill ju inte vara någon omvänd version av äckel-Kissie. Usch jag tycker inte om henne, ändå så läser jag hennes blogg när det är lugnt på jobbet. Men det har endast att göra med att jag tycker att det är underhållande att läsa om hur dum en människa kan vara tror jag. Hursomhelst så tycker jag inte om henne och jag tycker att hon kan gå och gräva ner sig och bespara oss alla.


Kom också på en sak nu när jag har blivit lite aktiv med bloggen. Måste verkligen försöka fixa med designen. Har en ganska klar bild för mig hur den vill se ut men jag har ju inte en blekaste aning om hur jag ska lyckas med det och därför ser den exakt likadan ut som den gjorde för två år sen. Det är verkligen skandal. Men jag vill i alla fall ha lite bilder där uppe i något slags kollage. Sen vill jag bara ha en snygg vanlig blogg. Börjar bli rätt less på den rosa nu sen är den så tråkig. Ska försöka lägga upp lite bilder lite oftare också för nu ser den väl ganska grå ut. Eller ja rosa men ni förstår vad jag menar. Men det fixas inom kort. Hoppas jag.


Om någon har lite tips på hur jag kan fixa till bloggen och lägga upp bilder däruppe och så, så hojta gärna till.


Planerar att köpa en ny dator någon gång nästa månad. Känns som världens projekt att fixa till min data som ändå har vart med i tre år, vilket betdyer att den är slut nu och att jag vill ha en ny. Har redan siktat in mig på en. Men då är min beslutsångest här. Antingen så köper jag en MacBook som jag alltid har velat ha men alltid varit för snål för att köpa, eller så köper jag en data som är mer ekonomiskt passad. Om jag skulle köpa en Mac så får det dock vänta lite längre men det skulle ändå vara ganska värt när det kommer till tiden då jag flyttar till Bangkok. Då vill jag ju inte ha med mig någon skitdator direkt eftersom det känns som att jag kommer att vara ganska beroende av den. Så vi får se hur jag ska göra. Ska kika runt lite.


Känns som att jag har så mycket saker jag vill göra nuförtiden men som jag typ aldrig har tid att göra. Eller jag har tid och så men när man väl är hemma och har jobbat så vill man ju bara va eller så är det så mycket annat som ska göras, som att laga mat, gå ut och gå, kolla på tv och sådant som man måste göra efter en dag på jobbet.


Än en gång har jag lyckats skirva en uppsats men jag ger er ju någat att läsa och det är ju trevligt. Nu ska jag göra min i ordning sen work. Peace.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: