Emelie

Love the life you live - live the life you love

Caledonia

Kategori:

Jag vet, jag har blivit sämre på att blogga igen men jag försöker så ofta jag kan. Det är inte det att jag inte har något att skriva för det har jag JÄMT! Men det är väl det att jag bara har en halvdan dator som inte är kul alls att sitta vid och dessutom väldigt klent med tid som det känns just nu. Men jag lovar att när jag skaffar en ny dator så blir det bättring.

Det där med datorn kommer mest troligt att få vänta en månad eftersom jag mest troligt ska köpa en bil nu i helgen. Känner att jag behöver en då det blir väldigt struligt med att ta sig till och från gym, dyrt att handla i stan osv. Så det kommer bli en välbehövd bil. Billig och så är den men trots det så verkar det som en riktig höjdare. Tänk vad jag börjar bli vuxen nu. Inte nog med att jag har tagit studenten så jobbar jag också 24/7, har i princip flyttat hemifrån, skaffat icakort och nu kanske skaffa en bil också. Vuxenpoäng är vad det kallas.

Nu blev jag helt plötsligt jättesugen på P.S I love you. Men det hör väl knappast till ovanligheterna iofs men det är verkligen min ultimata mysfilm. När jag är på sånt humör så vill jag se den. Sånt humör är jag på nu. Men det får bli ikväll eller imorrn eller så. När tid finns över helt enkelt.

Igår va jag på kalas hos mamma eftersom Fammi fyllde 80. Det va jättegod mat och mysigt. Hela tjocka släkten hade typ kommit dit också kändes det som när man såg långbordet som var uppdukat. Det bjöds iaf på trerätters. Smördegsinbakad lax med pressad potatis och sås. Kanske det godaste som finns. Får egentligen inte äta sånt om man tänker på min diet men jag har kommit fram till att på helgerna kan man synda, det är det dom är till för.

Efter min dag på jobbet så tänkte jag försöka träna, men vi får se hur det blir med det. Som det känns just nu så kommer jag däcka det första jag gör när jag kommer hem men man vet aldrig. Är rätt bra på att vakna till lagom tills när jag slutar. Inte på jobbet när jag behöver det, utan alltid efter.

Näe nu är det färdigskrivet. Peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: