Emelie

Love the life you live - live the life you love

Världens sexigaste företag?

Kategori:

Det måste utan tvekan vara Calvin Klein. Jag hatar alla bilder på Freddie och annat som bara är gammalt. Dom bilder jag verkligen älskar är de som fanns i modetidningar för ett par år sedan där man gjorde reklam för bland annat parfymen One. Dessa bilder bestod alltid av en tjej och en kille, insmorda i olja och påväg till råhångel. Ja, detta är bra modeller, fotograf, retuschering osv, men det är bara så sjukt snyggt gjort. Jag önskar att jag hade kvar dessa bilder, och att jag kunde få bilderna i större format för då skulle dom få pryda mina väggar.


Efter att ha gått igenom hela googles bildarkiv har jag tyvärr bara lyckats hitta en av dessa bilder. Den får ni se lite längre ned när jag har skrivit allt annat kul om mitt liv. Ska göra lax till middag nu, längtat länge. Men först:

 

Hur många har fått böter två gånger inom loppet av fyra timmar? Jag vet att jag är en av dessa få i alla fall. Och det suger ganska hårt. Hur som helst så gick det till på följande sätt:


I söndags av jag och Emelie på bio, vi såg Luftslottet som sprängdes, men mer till det sen. När filmen var slut åkte jag och parkerade ovanför Shell. Favoritplatsen för mig och Mr.X eftersom det är typ två meter från lägengeten, när jag kommer till bilen på morgonen när jag ska till jobbet så är klockan drygt 05:40. Jag ser då att jag har fått böter, samt en grön isskrapa där det står om datumparkering samt lite reklam för P-huset. Well tänker jag, ingen tid att läsa det nu. Så jag parkerar på Brunflovägen, som jag gör varje dag när jag jobbar eftersom det är gratis och nära till jobbet. När jag senare har slutat och kommer för att hämta bilen ser jag djävulens färg. Nämligen den där gröna jävla förbannade isskrapan igen! Det är inte sant tänker jag men mycket riktigt så har jag fått böter för EXAKT samma sak igen! Den här gången hade lapplisedjävulen varit där 06:22. WHY!?


Så nu är jag 1200 kronor fattigare och jag kommer aldrig att trotsa datumparkering igen eftersom jag nu vet vad som gäller. Efter detta bestämde jag i alla fall att nu är det dags för en parkeringsplats i parkeringshuset så jag ringde dit men då är det 60 pers i kö. Skjut mig, Gud vill uppenbarligen inte att jag ska ha bil eftersom allt har gått fel sedan jag skaffade den. Alltså som har med bilen att göra. Nämligen:

  1. Jag har inga fungerande vinterdäck, vilket betyder att i halka så åker jag omkring som en vante på is. Inte kul alls.
  2. Vi har kommit fram till en rad fel på bilen, en massa småfel som jag inte bryr mig om alls, samt ett fel som gör att bilen i nuläget inte går igenom besiktningen som är i februari.
  3. Tredje felet är såklart att all parkering och böter nu har gjort mig fattig och gjort att bilen kostat mycket, och kostnader för reparation av damasker samt inköp av vinterdäck kommer att tilkomma om jag ska ha kvar den. Alltså ska jag åka ut till Nälden och slå han jag köpte bilen av eftersom han blåste mig riktigt rejält.


Men nu ska jag lägga detta bakom mig. Om det är någon som vill köpa min pärla så go ahead för jag är lite arg på den nu.


Så nu till bättre tider. Det är snart jul och julkänslan finns verkligen hos mig. Det känns bra att vara i rätt stämning. Synd att det är slask och svinhalt ute dock. Men jag håller tummarna på snö till jul.


I söndags av jag och Emelie som sagt på bio. Det va jättemys och filmen va bra. Dock så var den senaste filmen jag såg på bio New Moon så att jag inte var jätteimponerad av luftslottet som sprängdes va kanske ingen överraskning eftersom jag fortfarande är inne i New Moon känslan.

Hur som helst så snackade vi om att se rec samt rec 2. Jag kommer avlida om detta blir av då jag två år efter att ha sett första rec fortfarande har mardrömmar om detta.

 

Nu ska jag fortsätta med maten. Peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: