Emelie

Love the life you live - live the life you love

Det lilla fenomenet som kallas beslutsångest.

Kategori:

Trafikens huvudstad, Bangkok.


Ja det är dit jag funderar på att flytta nästa år. Jag har ännu inte bestämt mig men jag är väldigt sugen. Jag vill av 95% av mitt hjärta. Det som håller mig tillbaka är följande. Jobb, ska jag satsa på en karriär som alla tjejer och många bögar drömmer om? Vilket betyder att det är sjuuuukt konkurrens. Alla vill jobba inom mode. Så är det ju bara. Dock så är det min dröm. Jag har alltid varit intresserad av att sy, skapa saker och mode har också varit något som intresserat mig. Kanske inte den typen av mode som vi ser i Elle, som intresserat mig, utan mycket annat också.


Ibland får jag små ryck och bara måste köpa en modetidning som exempelvis Elle. Och det hör till ovanligheterna att jag faktiskt läser något i tidningen, nej jag köper tidningen för bilderna. Det är det som fascinerar mig. Vackra kläder och inget annat. Inga komplikationer alls, bara jag och min symaskin. Det är så jag vill ha det.


Att dessutom vara sin egen chef är min högsta dröm. Jag vet att jag har tillräckligt med självdisciplin till det. Kanske inte i någon annan bransch men just denna så finns viljan och hobbyn att göra det.


Åhh, jag vill så gärna åka, en stad där det händer saker jämt. Det bor för guds skull 5 miljoner invånare där och lite till. Det är ganska stor skillnad från lilla Östersund som har typ 40 000 invånare. Inte bara för staden vill jag åka, det är bara en bonus att det är ett land och en stad som jag vet att jag kommer gilla. Det är framförallt för att jag vill försöka uppfylla min dröm.


Men är det som att kasta pengar i sjön, det är min största fundering. Å andra sidan så kommer jag nog ångra mig för resten av livet om jag inte försökte. Jag är dock mycket som min mamma, jag tänker nästan alltid långsiktigt, jag tänker igenom mina beslut. Och det är just det som hindrar mig att åka. Jag har ännu inte bestämt mig än. Men jag ska göra det snart, ansökan är inte förränns i mars men det kan ändå vara skönt att vara helt klar med beslutet när dagen kommer.

 

Vad som kommer vara mitt slutgiltliga svar återstår att se, för själv vet jag inte. Peace

Kommentarer

  • Petter säger:

    Flytta! :D

    2009-12-03 | 23:21:17

Kommentera inlägget här: