Emelie

Love the life you live - live the life you love

Bonde söker fru

Kategori:

Igår valde alla bönder sina käresta. Thilde och Stefan är kanske det sötaste paret jag någonsin skådat. Det va inga val som var särskilt oväntade egentligen men det fortsätter ju ikväll och imorgon. Underbart med bonde tre dagar i rad :)

Ska snart åka iväg på jobbet. Första gången på 100 år som jag har klivit upp när det har varit mer än en halvtimmes tid innan jag måste åka till jobbet. Sjukt skönt att ta det lite lugnt och dricka kaffe och sminka sig utan stress.

Idag är det bara en vecka kvar till jul. Ganska sjukt att tiden har gått så fort. Känns som att veckorna bara försvinner och snart sitter man väl där, 80 år gammal på hem.

I helgen ska jag jobba och det är väl egentligen allt jag ska göra. Men sen blir det lite mer ledighet. Jobbar bara tre dagar nästa vecka och tre dagar veckan efter det så det känns bra. Jag får passa på och sova ut och bara njuta av ledigheten då.

Nu ska jag borsta tänderna och åka iväg. Lär väl ta ett tag att få bort all is och så från rutorna på bilen. BAra därför måste jag dra 10 minuter innan vad jag brukar så jag hinner få igång bilen i kylan och även skrapa rutor, sopa bort snö och så.

Peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: