Emelie

Love the life you live - live the life you love

saft, bullar och fiskedamm?

Kategori:

imorrn är det klassfest. ska bli så sjukt kul dock är det inte bara klassen, massa annat folk oxo. sen på fredag har jag blivit medbjuden av robin och co på fest. eller ja förfest. möjligtvis följa med på krogen oxo om jag får låna leg. men legutlånaren verkar relativt positiv. så möjligtvis fest både imorrn och på fredag alltså. men jag ska nog ta det rätt lugnt med alkoholen ändå.

idag har jag vart och fikat med ritenius. det va riktigt mysigt. eftersom jag inte har hängt med henne på år och dar så var det kul. hon har även erbjudit sig att köpa mina vännerboxar när jag sa att jag skulle sälja den på tradera i hopp om att få ihop pengar till gotlandsresan och tatuering. behöver ju pengar nu. jag vill så gärna ha ett jobb. helst så jag kan slippa leva som en liten fattiglapp i sommar eftersom jag hoppas på att jobba så lite som möjligt då. men vi får väl helt enkelt se hur det går. hoppas på att 118 100 ska förstå att jag passar in där med mina tidigare erfarenheter inom telefonibranchen och ger mig ett jobb. men det verkar inte som det blri av.

anyway, jag har egentligen inte mycket emot att leva fattigt inför sommaren eftersom det är så fett värt det. jag har ju typ allt jag behöver. eller ja det enda som behövs är väl snus. men det är ju inget som tar upp hela studiebidraget iaf. sen har jag ju turen med att fylla år innan sommaren oxo.

efter fikat med sofia så blev det körskolan en sväng. dock så slutade det olyckligt. hade gjort typ 68/70 frågor på ett repitionsprov som jag tror att jag klarade. men då råkade jag med benet komma åt den så förbannat dåligt placerade datan, så den stängdes av. och sen så buggade allt å jag kunde inte fortsätta. jag hoppas verkligen att det går att reparera så jag inte behöver göra om allt igen. det skulle ju faktiskt va rätt segt. dock så kan man ju typ allt nu så det skulle nog gå fort men det skulle ändå kännas lite smått onödigt.

anyway, igår va jag med anna. det började med att hon kom och hämtade mig. vi körde bror och johan till brunflo sen tillbaka till stan, hemköp och köpte syltade apelsinskal åt annas mor. (vi hade förövrigt en väldigt kul diskussion om våra skumma drömmar förgående natt i bilen) sen drog vi hem till anna och kollade på film. sen körde hon hem mig, eftersom hon skulle upp å jobba idag så blev det en rätt tidig kväll. får se om vi ska hänga ikväll oxo. men anna ville kolla på fotboll nånstans där hon kunde somna utan att dte gjorde nåt, a.k.a i hennes soffa, men hon har inte trean så jag erbjöd att vi kunde kolla här å hon kunde slagga här men det verkade inte va ett så välkommet erbjudande eftersom hon ska upp snortidigt imorrn.

ska in på körskolan imorrn hade jag tänkt. hoppas på att det funkar och att ingergärd (receptionisten) kan hjälpa mig med det där idag. igår sa hon att jag skulle "vänta tills tiden gått ut" men det verkade inte som att det hände nåt trots att jag satt där och väntade. så hennes råd va väl inte direkt mycket till hjälp. men de borde ju gå att fixa på nåt sätt. jag menar dom ser ju att jag har klarat i princip allting. då måste dom väl kunna liksom lägga in att jag har klarat dom eller nåt. aja får helt enkelt se imorrn hur det går.

funderar på om jag ska plugga lite nu. får se hur det blir. men jag måste egentligen å det är ju bättre att jag gör det idag än att skjuta upp det till hegen när jag vet att det inte kommer bli av. har så mycket att göra känns det som. ska skriva ett tal. vilket i princip är klart men jag har börjat ångra mig vad det gäller mitt ämne så jag ska mest troligt ta samma som jag skrev en debattartikel om. får se. sen ska jag läsa ut desert flower som jag ska ha en muntlig redovisning om på engelskan på tisdag. sen m¨ste jag fixa idrottsgrejjen, nån "health care" tjosan. ska göra upp nåt slags schema om nåt jag måste bättra på med min hälsa. det schemat borde jag ha lite koll på tills på måndag eftersom det är då jag ska börja. sen har jag prov på samhället i nationalekonomi på torsdag. alltså:

1. idrottsschema till måndag
2. engelska recension på tisdag
3. svenska tal på onsdag
4. prov på fem kapitel nationalekonomi på torsdag.

så jag har väl en del att göra, eftersom jag i princip inte har gjort nånting. ekonomin är väl rätt lätt. har nästan läst klart boken, planerar att läsa klart den ikväll. svenska talet har jag ett litet hum om. det går rätt fort att skriva det. och idrotten vet jag väl vad jag ska göra men inte börjat skriva. så jag tänkte väl göra så mycket som möjligt ikväll.

näe nu har jag väl skrivit typ en uppsats här så nu är det dags att ta tag i pluggandet. puss och kram gullungar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: